Love Been Taken
Disclaimer


FollowDashboard
Hi ! I am NyQiey Xuan and Im 17 y/o. This is my First skin ;)

Story Owner Linkies
Scream Here

Assalamualaikum ! plez leave your tagboard here, when u visit this blog okay !:D then,follow this blog. TQ :)
Credits
Template by Nik Sheera
Cute header by Aliah
Blog owner: NyQiey Xuan
Best view: Google
Pengorbanan Cinta
Tuesday, December 13, 2011 | 5:51 AM | 0 comments
Bila bercinta pasti akan wujud banyak ayat pujangga.Antaranya seperti "cinta itu buta","cinta itu anugerah Allah","cinta itu ibarat coklat" dan macam-macam lagi.Tapi apa yang saya nak tekankan hari ni adalah satu ayat yang paling menarik bagi pasangan bercinta.Ayatnya adalah "cinta memerlukan pengorbanan".Rasanya bukan setakat depa yang bercinta je yang tau.Budak-budak pun tau kot.Ye la.Budak kecik zaman sekarang pun dah pandai nak bercinta walaupun tinggi pun tak cukup.Hehe.

Ayat "cinta memerlukan pengorbanan" memang senang kalau nak sebut.Tapi bila nak realisasikan tu memang memerlukan pengorbanan.Betul tak?Bukan senang kita nak berkorban.Hanya depa yang ada cinta sejati je yang boleh realisasikan ayat ni.Pengorbanan bukan senang kan?Sama juga seperti mereka yang sanggup berkorban untuk agama.Payah nak cari sekarang sebab iman manusia sekarang ni memang tak kuat kalau nak dibandingkan dengan zaman Rasulullah dan para anbia' dulu.Jauh sangat.Ada yang baru lepas kahwin pun sanggup berjihad.Kalau korang sanggup tak agak-agak?Saya?Jangan tanya!

Hari ni saya nak kongsi sedikit tentang penorbanan cinta dengan semua.Saya nak jadi doktor cinta sat.Pada mereka yang bercinta mesti baca.Buat renungan bersama.

Cuba tanya diri kita.Kita paham betul-betul tak ayat,"cinta memerlukan pengorbanan"?Apa yang dikatakan pengorbanan dalam becinta ni?Baiklah.Dalam bercinta,ada dua jenis pengorbanan sebenarnya.Yang pertama,pengorbanan untuk cinta dan yang kedua adalah pengorbanan cinta.Ada beza tak?

Apa itu pengorbanan cinta?Pengorbanan cinta ni bermaksud kita berkorban sesuatu seperti masa dan harta untuk cinta.Manakala korban cinta bermaksud kita mengorbankan cinta kita untuk sesuatu yang lebih baik.

Kali ni saya just nak kongsi tentang pengorbanan cinta kerana ianya lebih penting.Saya sebenarnya sedih apabila ada muslimah yang sanggup menggadaikan agamanya demi lelaki yang bukan muslim.Ye la,orang kata cinta ni tak kenal rupa,so tak mustahil cinta juga tak mengenal agama kan?Jadi kat sini saya nak tekankan yang kita perlu korban kan cinta kita untuk masa depan.Cari pasangan yang ada ilmu agama.Bukan sebab rupa atau harta kerana ianya hanya bersifat sementara.Ilmu agama inilah yang akan menjamin kebahagiaan kita.Tak nak ke anak-anak yang soleh dan solehah?Kelak kita yang akan senang.








| New things