Love Been Taken
Disclaimer


FollowDashboard
Hi ! I am NyQiey Xuan and Im 17 y/o. This is my First skin ;)

Story Owner Linkies
Scream Here

Assalamualaikum ! plez leave your tagboard here, when u visit this blog okay !:D then,follow this blog. TQ :)
Credits
Template by Nik Sheera
Cute header by Aliah
Blog owner: NyQiey Xuan
Best view: Google
#Dear Ex !
Wednesday, July 10, 2013 | 4:22 PM | 0 comments
Assalamualaikum smua :D eh , jmpe lgi kat entry bru yek . hehe . di bulan yg mulia ini , eyqien nk buat bnyk kbaikan . hakhakhak . trgelak pulokk . eh , tu dah kluar topik tu, eyqien sbnrnya nk citer tntng ex eyqien . hurmmm , tau x, eyqien syg sngt2 kat dye . smpai berat hati ni nk lpaskn . tapi , eyqien trpaksa dgn sbb trtentu . eyqien xtau la knp syg sngt2 kat dye . eyqien rse dh xde pngganti dh , cme dye je eyqien nk :'( dye je yg trbaek bg eyqien . but now, eyqien rndu giler2 kat dye . dh lme xjmpe n contact dye . xtau dye shat ke ape ke . tapi kn, baru2 ni dye ade komen kat status eyqien d fb tau .bole pulak dye buat lwak . hahaha . msh trgelak jgk dye ken ? emm , xtau la tuh gelak betol ke x . dye dh baek sngt2 kat eyqien , xprnah skli lukakan hty eyqien tau . fuyooo ! caring n pnyayang kn mamat cmtu . shooshweeeettt ! hahahaha . dye mmg sweet sngt2 la , sbb tu rse syg mkin brtmbah kat dye. hakhakhak . klo dye bce ni , hurmmm , malunyeee :* Ish , eyqien xtau nk ckp pe lgi da . eyqien nk dye tau yg eyqien sntiasa syg n rndu kat dye :'(








C.R.U.S.H
Monday, May 27, 2013 | 6:00 PM | 0 comments
Assalamualaikum ! eyqien nk cite ckit tntng CRUSH ni . korang ade CRUSH tak ? mstilah ade kn . tipu la kalau takde. tiap2 hary msty kita nk stalk dye kn3x ? ngaku jela. haahaha. CRUSH eyqien ni double trouble comel tau . mcm KYUNGSOO gak . haha . tak nak la maen secret2 ni . ok, CRUSH eyqien nme dye ARIZ LUFIAS ! hahaha . spe tak kenal mamat hensem putih melepak tu . hehe .entah knp eyqien tergila2kn mamat tu . mngkin sbb dye comel n friendly kot :D bila tngk dye take pic dgn gurl . makk aiiii , jelesnyee.. nak jgk la !!! :( berangan je eyqien ni kn ? haha , tp syok la . mne lah tau dpt boyfie sebjik mcm ARIZ LUFIAS kn ? waa,, bestnye. ehhe









See ? my ARIZ yg cute miute tu . MELTING kn ? muka mcm kpop lah ARIZ ni. bila lah dpt jmpe dye ftf kn ? :( sodehhh . hahaha . msty ARIZ ni lelaki yg sweet kn ? dri muka dh tau da. hahaha . ARIZ ! jdi pakwe eyqien jela. hesh, ssh sngt . hahaha . spe suh muka cute sngt kan . pdn muke. hahaha . k la, cite bnyk2 tntng ARIZ ni buat eyqien jdi gila . haha . smpai cniey je k . bye . :D

KPOP !
| 5:37 PM | 0 comments
Helo2 and assalamualaikum sume . yaii ! jmpe lgi d entry bru . dh lme eyqien x update blog ni . dah berhabuk tau . fuh ! hari ni tergerak pulak haty nk citer ckit tntng kpop . fuuyyoooo ! hahaha . korang mnat kpop tak ? yg mnat tu, sep ckit . hahaha . ;) korang mnat kat kmpulan mne ? eyqien dlu mnat 2pm . tp kn smnjak NICKHUN curang dgn VICTORIA , eyqien skit haty ni . hahaha . now, eyqien mnat kat EXO ! wow ! tau xpe kat spe ? spe lagi klo bukan D.O . haha . dye comel kan3x? emm , MELTING doe tngk muka dye yg comel momel tu. haha . knp dye tak stay mlaysia je, kn snang kiteorg nk jmpe . ni stay korea. adoiii . hehe , dah trlebih brangan2 wktu pagi nih . hahaha . tak kesah la, jnji happy . so what ? :P nk kenal kmpulan EXO ? ni dya :D





See ? momel tak diaorang ? haha , ape prasaan korang kalau dpt boyfie cm diaorg ni ? msty hppy kn3x ? :D spe yg tak nk momel cm ni . fuhh ! klo bole ambk . dh lme eyqien ambk . but, ambk D.O jela. hahaha . ko ade ? :P eh, jap2 . bagi yg tak kenal group EXO ni , msty tak tahu yg mne 1 D.O . btw , nme dye sbnrnye kyungsoo . D.O tuh nme pnggln je. hehe ok , mey sini eyqien tunjuk k . buka mata besar2 tau. haha





heh ! how ? comel kn my lovely KYUNGSOO . hahaha. kw ade? :P jgn renung lme2 tau, nnty jtuh cinta pulak kat boyfie eyqien ni . hahaha . k la, smpai cniey je eyqien nk citer. pnat tau asyik taip je . nnty kta jmpe d entry bru tau . Assalamualaikum ! :D

Awak , kenapa tinggalkan saya ? SAYA SAYANG AWAK !
Friday, October 26, 2012 | 8:41 AM | 0 comments
awak... awk igt tak mula2 kita jmpa kat mne? huhu..sy masih igt lg wak =) awk igt tak awk add sy kat fb dlu? ye..awk add sy. msa tu sy lgsng xknl awk spe. tp sy tgk gamba awk..awk ensem =) so sy men approve je.. lps tu awk tego sy.. awk ckp ''hey gurl, thnks 4 approval'' sy bls blk kat wall awk ''sme2..jgn sombong suda..'' mula2 sy malu nk kwn dgn awk sbb awk ensem.. sy plak?? urm..xcantek =( tp awk ckp '' awk..sy xkesah la. lgpun awk baik =)'' kat fb tu lah kita jd makin rapat.. rupa2nya dh setaun kita kwn kat fb kn?? huhu awak... hari tu mse kita ngh chatting kat fb.. ttbe awk beria2 ajk sy jumpa tp sy xnk sbb sy malu nk jmpa dgn org sekacak awk.. awk ckp kat sy '' awk ni..nk malu pe? sy bkn nk mkn awk pon..jumpa k?'' sy dgn serba slh setuju utk jmpa dgn awk.. smpai xtido mlm sy dibuatnya yela.. nk jmpa dgn awkkan. awk pun satu, kalau xjmpe xleh ke?? huh. -_-'' awak… hari yg dinanti2kn tlh pun tiba.. sy maseh igt lg hari yg kita spatutnya jmpa awk igt x?? aritu hujan renyai2 kn wak? Kita jnji jmpa kat times square So sy tnggu awk dtg..hati sy punyalah bdebar Sy tgk jam rupa2nya Dh Stgh jam sy tunggu awk.. Awk xsmapi lg..mm mna awk nie?? ‘’Xpelah..maybe jln jem kot..’’ luah hati sy Tp ble dh smpai sejam sy tunggu Tp awk maseh xdtg2 lg Sy mula hilang sabar Awak tipu saya!! Sy nanges wak..sy tau sy xcantek tp awk jgn mainkan sy.. Dh puas sy tunggu awk. Sy kecewa..sy nk balik! Tiba2.. Sy tdengar ada org pgl2 nme sy Sy toleh blkg.. Rupa2nya awk ada kat blkg sy Tergamam sy dibuatnya Sy tgk awk..baju awk basah kuyup awk senyum smbl berikan sy bunga Eh!! Bunga ros. Bunga feveret sy..mna awk tau ni?? Awk minta maaf dgn sy sbb tlambat Kesian awk.. rupa2nya awk tpaksa redah hujan sbb nk belikan bunga ni utk sy so sweet =’) sy pgg bunga yg awk berikan smbl tersenyum =) awk ckp ‘’ awk cantek sgt ble awk senyum mcm ni’’ hati sy punyalah berbungga2 tp sy xharapkan awk jd milik sy sbb sy x secantek pompuan len . awak… awk tau x sy dh mula sygkan awk? Sejak ari ptama kita jmpa aritukn.. Hati sy slalu teringatkan awk mm..tp sy tau awk hnya anggap sy kwn awk je sy pendamkan perasaan sy.. bia sy sorg je yg tau ttg perasaan ni… awak… Huhu..awk mmg seorg yg baik, ensem, kelaka Sumenye ada pd awk.. Hari yg plg bmakna dlm hidup sy yg xmungkin sy lupakan ble kita jln2 kat taman awk belikan eskrem corneto utk sy kita jln2 smbl mkn eskrem..mse tu mmg best sgt wak =) mse tu jgk lah awk luahkan perasaan awk awk ckp..AWAK SAYANGKAN SAYA!!! Omg….! Sy tkejut sgt2 wak..tergamam pun ada X pernah tlintas difikiran yg awk akn ckp mcm tu Awk ckp dh lma awk sukakan sy Tp takot utk luahkan sbb awk takot sy hnya anggap awk sbg kwn Tp awk x bertepuk sblh tgn Sbb sy juga sygkan awk.. sgt2 =) Tp Sy nk awk janji dgn sy yg awk xkn main2kan perasaan sy Sbb sy xmahu dikecewakan.. Awk janji dgn sy yg awk xkn bt sy menangis. Awk janji awk akn jge sy smpi ble2.. awak… sejak kita kapel awk selalu ada utk sy.. hari2 awk call sy..sms.. sy suka sbb awk amek berat ttg sy awk taukan sy suka tgk cite korea? Sy slalu je pksa awk tgk cite korea tu sme2 Tp awk x prnah membantah.. Awk temankan sy walaupon awk xsuka cite tu. Betul x? =p Bila sy nanges.. Awk akn lapkan pipi sy dan ckp ‘’ ish awk ni..cite je la.jgn nanges tau. Xcomel je sy tgk =)’’ Huh..awk suka sgt usik sy.kdg2 geram dgn karenah awk tu =p Awk x pernah marah sy ble sy buat slh Awk akn ckp ‘’ xpe..len kali jgn bt lg tau. Syg awk!’’ Ble sy moody Awk selalu ceriakn sy..sy akn gelak Yela..sbb awk kelaka sgt. Wek =p Awk..sy sgt btuah sbb dpt awk sbg teman sy.. Syg awk… awak… knp sejak akhir2 ni sy tgk awk moody je? Awk x seceria dlu Awk slalu termenung.. Ble sy tegur, awk marah sy.. Tp sy x amek hati sbb sy tau awk ada mslhkan? Sy nk awk share mslh awk dgn sy sbb sy kn makwe awk Tp awk ckp awk xde mslh utk dikongsi dgn sy.. awak… knp hari ni awk x call sy? Sy call..sms..sume awk xreply Knp wak?? Sy rindukan awk.. Tolong la jwb call sy..please =( Sy sabar tunggu call dr awk.. Tp… Dh sebulan awk diamkan diri Sy terlalu rindukan awk.. Haritu sy pergi umah awk Mak ayah awk ckp awk dh pindah.. Awk…knp buat sy mcm ni?? Knp awk xbgtau sy yg awk dh pindah? Knp?? Awk pergi mcm tu je kn..tinggalkan sy sorg2 Awk igt tak yg awk janji awk xkn tinggalkan sy? Mna pergi janji awk?? Mana?? Sampai hati awk bt sy menangis.. AWAK TIPU SAYA!!! awak… dari haritu jgk la sy tanamkan dlm hati sy yg sy BENCI lelaki! Ye..sbbkan awk sy bencikan lelaki! Dh tertutup pintu hati sy utk lelaki lain.. Awk..sy merana krn awk! Sy xboleh nk buang awk dr fikiran sy..knp wak? Knp?? Ya Allah…sakitnya hati hambamu ini.. awak… mse sy tgh kemas2kn brg2 yg awk berikan utk sy sbb sy nk buang sume tu.. sy nekad yg sy nk lupakan awk.. tiba2 mak awk call sy.. apa yg dia bgtau sy betul2 buat sy sedih wak.. dia ckp awk ngh nazak skg!! Awk sakit apa?? Rupa2nya awk ada leukemia Ya Allah…sy betul2 rse dunia sy gelap.. Sy x mampu bdiri lg.. Knp awk tipu sy?? Knp awk xprnh bgtau sy sblm ni?? Awk tgh mderita..awk..awk..jgn tinggalkn sy! Awk..sy pergi jenguk awk kat hospital Robek hati sy ble tgk awk terlantar ats katil tu Sy xdpt tahan air mata wak.. Sy xsnggup tgk awk mcm ni.. Awk..sedarlah! jgn tinggalkan sy..tolong la =’( Tp… Tuhan lebih menyayangi awk.. Awk pergi bt selamanya.. Awk pergi meninggalkan kami.. Awk tinggalkan sy… Awk…. Sy xakan pernah lupakan kenangan kita Selamanya ada dlm hati sy.. Awk.. Maafkan sy..SAYA SAYANGKAN AWAK =) !! UZF


Suka_suka jak !
Wednesday, May 30, 2012 | 10:02 PM | 0 comments
Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu cuba berhelah dengan isterinya, ataupun berterus terang dengan isterinya. Dan lagi, kami turut menyangka dia berkata benar apabila memberitahu isterinya tidak kisah atau buat tidak tahu dengan apa yang dia beritahu

“Hang jangan dok syok sendiri la, bro! Kalau hang betul-betul berani, hang cakap terus terang dengan bini hang, aku nak tengok," kata saya, sengaja mencabar.

Apa yang dikisahkan oleh rakan saya, itu adalah helah berbahasa semata-mata. Helah berbahasa tidak ada kena mengena dengan soal berani ataupun sikap jujur dan mahu berterus terang.

Helah berbahasa bagaimanapun tidak boleh dianggap sebagai bohong. Apa yang penting ialah bagi pihak yang menerima mesej itu, sama ada dapat atau tidak ‘menangkap' apa yang mahu disampaikan.

Setelah reda sedikit ketawa kami mendengar cerita rakan itu, seorang lagi rakan pula ambil alih sidang dengan cerita apa yang berlaku antara dia dengan, isterinya.

Menurut kawan yang kedua itu, pada suatu petang, tatkala dia dan isterinya duduk menghadap cawan teh dan pisang goreng, datang mood dia hendak bergurau ‘kasar’ dengan isterinya.

Maka, dia pun bérkata: “Orang lelaki, kaiau hanya ada satu isteri, sebenarnya masih tak cukup syarat!"

“Tak cukup syarat? Apa pasal pulak?" tanya si isteri terpinga-pinga.

Menyedari pancingnya sudah mengena, kawan saya itu menyambung: “Memanglah tak cukup syarat. Nama pun is three, mestilah tiga. Kalau is one baru satu, is two masih tak cukup. Hanya is three baru cukup."

Yakin hujahnya itu masih boleh dilanjutkan untuk menyampaikan maksudnya yang sebenar - kerana apa yang saya tahu, dia sememangnya berhajat malah sudah ada calon pun yang memungggu - kawan saya itu tidak dapat menahanketawa kerana berasa dirinya sudah menang dalam pusingan yang pertama itu.

Namun dia tidak sedan isterinya itu sebenarnya jauh lebih bijak.

“Ok, abang tahu bahasa Inggeriskan? Dalam grammar (tata bahasa) bahasa Inggeris, ada singular (tunggal), ada plural (lebih daripada satu). Kalau singular macam mana abang, apa beza singular dengan plural?"

Maka dijawab oleh si suami dengan penuh yakin, “Kalau singular, tak ada ‘s'. Kalau plural, ada ‘s'."

"Ok, pandai pun abang ingatkan dah lupa."

Maka tersengih-sengihlah si suami - sebagaimana yang diakuinya kepada kami - mendengar pujian itu.

Berkata pula si isteri: “Sekarang abang ada berapa isteri?"

“Satu!"

“Abang mampu atau tidak?"

“Mampu apa? Sara awak? Tentulah mampu. Ada awak rasa tak cukup apa-apa lagi?”

“Tidaklahl Saya tanya abang mampu atau tidak? Maknanya abang mampulah ye?"

"Ye, abang mampu!"

"Ok, sekarang isteri abang ada berapa?" tanya isterinya lagi.

“Tanya lagi... satulah," jawab si suami.

“Ok, satu, mampu tidak ada ‘s' kan? Kalau lebih daripada satu?"

"Alamak! MAMPUS!"

Saya sayang awak sepenuh hati saya
Wednesday, April 18, 2012 | 5:55 AM | 0 comments
Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.
Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.
Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.
Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.
Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.
Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.
Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.
Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.
Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.
Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.
Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.
Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.
Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.
Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.
Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.

Aku Perlu Kamu !
| 5:45 AM | 0 comments
Jika aku boleh,aku akan memberi kau
bulan dan bintang-bintang,
pohon dan langit.
Semua yang aku miliki,
dan semua aku boleh beli.

Tapi ini bukan apa yang kau inginkan
kau ingin menjadi teman
tetapi kautidak mahu cintaku
Jadi aku berdoa malam
ke langit di atas pd yang maha esa.

Dan aku mengatakan sesuatu seperti ini,
"Ya allah, aku mohon,
dengarlh permintaan aku ini.


kau mengatakan kau tidak ingin menyakiti aki
Kurasa kau menyedari
bahawa kau menyakitiku
Mengapa tidak kau menyedari
kita ditakdirkan untuk menjadi.

kau tidak mahu kehilangan persahabatan aku
kau pikir kau dan aku akan putus
dan kau akan kehilangan teman
Tapi cinta seperti yang kita miliki
tidak akan pernah berakhir.



Jadi tolong pikirkannya.
Aku mencintaimu lebih daripada apapun
dan aku selalu akan.
Bahkan jika anda berhenti mencintaiku,
Aku akan mencintaimu diam.


Old things